A Tűzfal podcast hatvanadik részében az ateista brit történész könyvét beszéljük át a Nyugat és a kereszténység kapcsolatáról. Vajon a kereszt vallása hogyan hatott a civilizációnkra, és milyen világot teremt a helyén a darwinista mítosz? A beszélgetést megnézhetitek a Tűzfal YouTube csatornáján vagy meghallgathatjátok Spotify-on, Apple Podcast-en is. Ha tetszett, iratkozzatok fel a csatornánkra és osszátok meg másokkal is!


Idézet a beszélgetésből:
„…… Holland keresztanyja keresztény volt, …… reménységben élt, és amikor halálos ágyán meglátogatta, akkor két nagyon kontrasztos élménye volt. Az egyik az, hogy ott van ez a test, ami töppedt és visszataszító, és ilyenkor Darwinra gondolnál, viszont ez a nő a szívében reménységgel hal meg, …… és ez annyira vonzó, ….. és ilyenkor azt kívánod, hogy bár csak ne múlna el a kereszténység ebből a kultúrából.
………………………………………
…… Az ateisták azt gondolják hogy az a szép világ, ahol nincs kereszténység és vallás, mert hogy az egy régi és avítt dolog, és nem látják amire Hirsi Ali rácsodálkozott, hogy: – Jé! Azt, hogy én ezt ateistaként mondhatom, még ez is keresztényi, …….. a kereszténységben megteheted, hogy azt mondod, nem hiszek a kereszténységben. Ez egy nagyon fontos dolog! A keresztények pedig sokszor gyanakodva, sőt ellenségesen néznek a keresztény kultúrára, pedig a keresztény kutúra nem az ellensége. Igaz, hogy spirituális értelemben nem egyenlő a Krisztus teste eklézsiájának határaival, de az egy fantasztikus dolog, hogy ennek a hatása a kultúrára is kiterjed. ….. ………………………………
Ez olyan, mint a só és a só hatása. …… attól, hogy nem ugyanaz, attól még nem kell a sónak megtagadni a hatását. ………………….
Köszönöm.
Jó beszélgetés volt, köszönöm!
Mindig is vonzott Pál apostol igehírdetésének újszerűsége, de hogy pontosan miben is állt ez az újszerűség az ókori ember számára, azt nem tudtam megfogalmazni. Ekkor jön Tom Holland és kifejti, hogy a mítoszok istenei nem kötnek szövetséget az emberekkel hanem maximum tanúkként hivatkoznak rájuk az emberek. Yahwe és Ábrahám szövetségkötése ezért is rendkívüli. Az ókori embernek az nem volt újdonság, hogy istenek szaladgálnak emberi alakban a halandók között. Az viszont újdonság volt, hogy ezt az Istent (Jézust) a leggusztustalanabb római módszerrel kivégezték. A legerősebb megkapta a leggyengébbek osztályrészét.